Training Webcare doe je zo!

Webcare is het beleid van organisaties om actief, al dan niet real time, te ‘luisteren’ en te reageren op uitlatingen over jouw organisatie in social media. Het doel is om invulling te geven aan de behoefte van de (potentiële) klant, een hogere klanttevredenheid en/of reputatieschade te voorkomen. In deze training leer je de praktijk van webcare: hoe gebruik je social media als Facebook, Twitter en WhatsApp om (ontevreden) burgers proactief en adequaat te helpen?

Resultaat

Na het volgen van deze basistraining heb je inzicht in de ‘wettten en regels’ van webcare en wat dit betekent voor jouw organisatie, jouw afdeling en andere collega’s. Je bent in staat om proactief en klantgericht de online interacties van klanten en jouw organisatie te managen. Je slaat de juiste toon aan waarmee je de kwaliteit van de relatie met jouw klant verbetert of juist begint. Tenslotte ben je in staat de doelstellingen voor een passend webcare-beleid op te stellen.

Doelgroep

Deze training is bestemd voor iedereen die webcare wil integreren in de organisatie, in een klantcontactcentrum werkt en zich bezighoudt met online communicatie en/of social media.

Inhoud

  • Welkom
  • Wat is webcare eigenlijk?
  • Hoe klanten social media gebruiken. Mooie praktijkvoorbeelden
  • Reputatie en gevoelige zaken
  • Oeps, een boze klant… en nu?
  • Hoe reageer ík op de  buitenwereld (van theorie naar praktijk)
  • Het perfecte webcare-team
  • Online monitoring tools

In-company

Deze training wordt ook in-company verzorgd. Neem contact met ons op via info@publiekinteractief.nl voor een voorstel op maat.

Cursusduur

09:30 – 16:30 uur

Datum

Najaar 2018

Locatie

Bink36, Publiek Interactief, Gebouw M1-47, Binckhorstlaan 36, 2516 BE in Den Haag.

Kosten

€ 595 exclusief btw

Andere workshops

Contact

Nieuwsgierig geworden naar wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie? Neem contact met ons op via Whatsapp of e-mail. We reageren binnen een werkdag.